top of page

"R12"

1960’lı yıllarda Renault, Renault 8 ve Renault 10 modelleri arasındaki boşluğu dolduracak, dünyanın her yerinde satılabilecek, her türlü yol şartlarına uygun, dayanıklı ve düşük maliyetli bir araç üretme fikriyle kolları sıvadı. Bu çalışmaların sonunda Renault 12, 12 Ekim 1969 Paris Otomobil fuarında halka tanıtılmış ve aynı yıl Fransa’da satışları başlamıştır.

Türkiye’ye gelişi ise biraz ilginç olmuştur. Türkiye, 60’lı yıllarda binek otomobil talebini karşılamak için bir otomobil fabrikası kurmaya karar verir. Böylece halk daha uygun fiyatlı arabalara binebilecektir.

Renault, Opel, Fiat ve Volvo Türkiye’de otomobil fabrikası kurmak için başvururlar. 1968 yılında Volvo ve Fiat’ın teklifleri kabul edilir. Bursa’da fabrikanın temeli atılır. Fakat aradan bir yıl geçmeden Volvo, yerli parça oranının daha düşük tutulmasını ve otomobil satış fiyatlarının daha yüksek olmasını talep eder. Volvo vazgeçer ve anlaşma bozulur. Bunun üzerine yetkililer Renault ile anlaşırlar. 1971 yılında üretime başlanır ve üretimin durduğu 2000 yılına dek 1 milyondan fazla Renault 12 ve Toros üretilir.

Renault 12 Türkiye’de çok sevilir. Özellikle Anadolu’nun zorlu yol şartlarına çok iyi uyum sağlayabildiği için, insanlar ona “Dağ Keçisi” der. Çok dayanıklı olmasından dolayı özellikle tarım ve hayvancılıkla uğraşanlar tarafından her işte kullanılır. Türkiye’de Renault’u bir büyük bir marka haline getiren en önemli etkenlerden biri haline gelir.

Klasik otomobil sınıfının sınırında duran Renault 12 modeli, hurda araç yasası tehdidiyle karşı karşıya. Sayısı gittikçe azalan bu modeli sokaklarda görmemiz daha da zor hale gelecek.

bottom of page